No items found.
Onze oplossing

Digitalisatie van de klantrelatie

Vraag een demo aan
Advocatenkantoor klantrelaties

Maximaliseer uw contactdatabase om het aantal behandelde dossiers door uw kantoor te verhogen en verbeter de klanttevredenheid terwijl u het werk van uw team vereenvoudigt.

Strategieën om de klantrelatie te verbeteren

Nos solutions d'automatisation au service de l'industrie de l'hospitality et de sa transformation digitale

Maximaliseer uw contactdatabase om het aantal behandelde dossiers door uw kantoor te verhogen en verbeter de klanttevredenheid terwijl u het werk van uw team vereenvoudigt.

  • Het behouden van klantloyaliteit
  • Het optimaliseren van de afsprakenbeheer
  • Het digitaliseren van consultaties en afspraken
  • Het vergemakkelijken van de overdracht van documenten en informatie
  • Het versnellen van het verzenden van facturen en brieven
  • Het digitaliseren van handtekeningen op contracten en documenten

Normaal gesproken worden deze taken uitgevoerd via telefoon, e-mail of tijdens persoonlijke afspraken. Deze kanalen zijn echter vaak overbelast en verliezen daardoor hun effectiviteit. Diverse tools kunnen deze situatie verbeteren:

Digitale klantomgeving

Een digitale klantomgeving maakt real-time communicatie tussen het kantoor en de cliënten mogelijk: overdracht van documenten, proceduretermijnen, facturen, mogelijkheid tot online betaling, enz. Dit verlicht de traditionele communicatiekanalen en anticipeert op de (soms onverwachte) vragen van de cliënten. Voor een optimaal functioneren moet de beschikbaarstelling van elementen vanuit de beheersoftware zo veel mogelijk worden geautomatiseerd.

Online meetingplatforms

Het digitaliseren van de afspraakplanning en -beheer via online platforms verlicht het secretariaat van tijdrovende taken. Geïntegreerd met professionele agenda’s, openen deze platforms het kantoor voor een nieuwe klantengroep die gewend is alles online te regelen (banken, artsen, overheidsdiensten, enz.). Ze verminderen ook het aantal niet nagekomen afspraken door middel van notificaties en herinneringen. Gecombineerd met online vooruitbetalingen kunnen deze platforms zelfs no-shows elimineren.

Online consultaties via videoconferentie

Gestimuleerd door de opeenvolgende lockdowns van de afgelopen jaren, zijn videoconferenties en online consultaties nu duurzaam ingeburgerd in advocatenkantoren. Door het vermijden van verplaatsingen en gecombineerd met online vooruitbetalingen, dragen deze bij aan het verminderen van niet nagekomen afspraken.

Gebruik van elektronische handtekeningen en aangetekende brieven

Wat heeft het voor zin om communicatie en de overdracht van informatie en documenten te dematerialiseren als je uiteindelijk papieren versies van contracten of overeenkomsten moet ondertekenen en deze in meerdere exemplaren aangetekend moet versturen?

Elektronische handtekeningen en aangetekende brieven lossen het paradox op van de digitalisering van communicatie zonder afbreuk te doen aan de juridische waarde van de documenten. In domeinen zoals bedrijfssecretariaat, vastgoed, zakelijke dienstverlening, banken en verzekeringen, is de tijdwinst per document en handtekening aanzienlijk.

Optimale benutting van de contactdatabase

De tweede fase van de verbetering van de klantrelatie bestaat uit het valoriseren van de contactdatabase door te communiceren over de diensten en aanbiedingen die interessant kunnen zijn voor de huidige en potentiële klanten.

Voor effectieve communicatie is het cruciaal om het persoonlijke en professionele profiel van de cliënten, evenals de details van hun dossiers, goed te kennen. Een CRM-tool (Customer Relationship Management) is onmisbaar voor het verzamelen en benutten van deze informatie.

Segmentatie van de contactdatabase

Na het verzamelen van de informatie, moet de contactdatabase worden gesegmenteerd in groepen van gelijke profielen en interesses voor gerichte communicatie. Deze segmentatie kan gebaseerd zijn op professionele of persoonlijke gegevens, in overeenstemming met de AVG. Hoe vollediger de profielen, hoe nauwkeuriger de segmentatie en gerichter de boodschappen zullen zijn.

Het opstellen van gerichte boodschappen

Na het segmenteren van de contacten in de CRM-tool, moeten er promotionele berichten worden opgesteld voor de diensten en aanbiedingen. Deze berichten, gericht op een duidelijk gedefinieerde doelgroep, zullen specifieke en relevante thema’s en problemen behandelen.

De klantrelatie versterken in drie stappen

Les bénéfices de la solution

  • Vergemakkelijk de communicatie van informatie en documenten tussen het kantoor en zijn cliënten
  • Geef prospects en cliënten meer autonomie bij het maken van afspraken via een online interface
  • Verhoog de klanttevredenheid door innovatieve en onderscheidende diensten
  • Vergemakkelijk de communicatie van informatie en documenten tussen het kantoor en zijn cliënten
  • Geef prospects en cliënten meer autonomie bij het maken van afspraken via een online interface
  • Verhoog de klanttevredenheid door innovatieve en onderscheidende diensten

Onze producten voor een betere klantenrelatie

De producten die u nodig hebt

Onze aanvullende oplossing

Nos clients

No items found.

Demo aanvragen

Votre demande concerne un partenariat ou une assistance technique ? Merci de nous envoyer un email à contact@legal-suite.fr