Optimaliseer uw kantoor met objectieve gegevens
De groei en welvaart van een advocatenkantoor, ongeacht de grootte of de expertisegebieden, zijn afhankelijk van de winstgevendheid van de zaken die door zijn partners en medewerkers worden behandeld. De soorten zaken en cliënten beïnvloeden de potentiële winstgevendheid (bijvoorbeeld, bedrijfsadvies, fiscaal of onroerend goed recht voor de meest lucratieve zaken). De keuze van de zaken is dus cruciaal om de omzet te verhogen en de ontwikkelingsmogelijkheden van het kantoor te vergroten, zoals het aantrekken van nieuw personeel, het uitbreiden van de structuur of onroerend goed investeringen. Om deze keuzes te optimaliseren, is het noodzakelijk om te vertrouwen op feitelijke gegevens met betrekking tot de prestaties van de teams en de winstgevendheid van reeds behandelde zaken.
Deze objectieve gegevens, vrij van enige menselijke beoordeling, kunnen alleen worden verkregen door een efficiënt beheersysteem dat in staat is om in real-time financiële statistieken en bestede tijd te verzamelen en weer te geven in de vorm van grafieken en thematische dashboards die aanpasbaar en exporteerbaar zijn.
Voor een effectieve beheersing van de activiteiten van een advocatenkantoor is het cruciaal om gebruik te maken van tools en methoden voor het meten van de prestaties van de teams. Dit omvat de tijd besteed aan de zaken, gefactureerde en niet-gefactureerde uren, ontvangen bedragen en het percentage onbetaalde facturen.
Kan ik facturatierapporten in real-time verkrijgen? Ja, dit is een essentiële functie voor het beheer van een advocatenkantoor. Reporting tools halen real-time financiële gegevens uit de software om een overzicht van de financiële situatie van het kantoor te bieden.
Financiële gegevens moeten gekoppeld zijn aan de dossierverwerkingsgegevens: identificatie van het dossier (naam en nummer), vakgebied, medewerker, bestede tijd, enz. Dit maakt het mogelijk om sterke punten te bepalen en verbeterpunten te identificeren om de prestaties van het kantoor te verhogen.