Zorg voor financiële zekerheid en groei van uw kantoor dankzij een regelmatige, nauwkeurige en op het verrichte werk afgestemde facturering.
Facturering is cruciaal voor advocatenkantoren. Naast de gegenereerde inkomsten, is het essentieel voor de duurzaamheid en groei van de organisatie. Hoe kan men denken aan het aannemen van medewerkers, accountants, juristen of assistenten zonder adequate financiering? Hoe kunnen grotere of beter gelegen kantoren worden verworven, een structuur worden overgenomen, of in nieuwe samenwerkingen worden geïnvesteerd zonder een gezonde en solide kaspositie? Om dit te bereiken, moeten het verrichte werk en de inspanningen bij de behandeling van klantendossiers tegen hun juiste waarde en zonder omissies worden gefactureerd.
Het is van cruciaal belang om tegen de juiste waarde te factureren, omdat verschillende personen met diverse rollen en kwalificaties (medewerkers, partners, externe deskundigen) kunnen bijdragen aan verschillende stappen in de behandeling van een dossier (onderzoek, expertise, opstellen van documenten...). Elke interventie moet tegen het juiste uurtarief worden gefactureerd.
Factureren zonder omissies is net zo belangrijk, omdat een werkdag nooit lineair verloopt en de taken zonder onderbreking op elkaar volgen. Onderbrekingen zijn frequent, en men schakelt vaak van de ene taak naar de andere voordat deze voltooid zijn, terwijl men ook reageert op dringende e-mails of telefoontjes. Het is dan gemakkelijk om te vergeten een onverwacht telefoontje, een snelle documentatie of een complexer dan verwacht e-mail te noteren, of om de bestede tijd te minimaliseren uit angst om "het dossier te zwaar te belasten".
Het optimaliseren van de facturering verloopt via de adoptie van verschillende tools die een nauwkeurige meting van de bestede tijd mogelijk maken, hun registratie in de dossiers en het uitgeven van begrijpelijke en transparante facturen voor de klanten, waardoor deze makkelijker te betalen zijn. Meer weten
Ja, met een beheersoftware die timers direct aan dossiers koppelt. U kunt dan de bestede tijd optellen en sneller facturen uitgeven. Er zijn ook geavanceerdere oplossingen beschikbaar die kunstmatige intelligentie gebruiken om de registratie van gewerkte tijd te automatiseren. De advocaat hoeft dan alleen maar te valideren.
Een mobiele applicatie gekoppeld aan uw facturatiesoftware maakt het mogelijk om in real-time de financiële elementen van een dossier te beheren (reis- en restaurantkosten, fiscale zegels, pleitkosten of griffiekosten, CARPA-boekingen, etc.).
De LEDES-norm, wanneer ondersteund door beheersoftware, beveiligt de facturering van klanten in het buitenland en versnelt de betalingen van deze facturen.